Brengt kennis samen
Klantenservice
  • Contact
  • Bestelinformatie
  • Bestelprocedure
  • E-books
Inloggen
Winkelmand
Winkelmand
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelmand
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • Domeinen
    DomeinenBuilt environmentMarketing, communicatie en mediaCommunicatieve vaardighedenEconomie en managementEnglish booksEngineeringGezondheidszorg
    HBO ICTHogere sociale studiesOnderwijs en opvoedingOnderzoek en statistiekDocentprofessionaliseringProjectmanagement
    Acties Alle uitgaven Zojuist verschenen Verwacht
  • Actueel
    • Nieuws
    • Agenda
  • Uitgelicht
    • Overzicht Uitgelicht
    • Webinars
    • Wiskunde voor technici
    • ProActive Nursing
    • Handboek Online Marketing 6
    • Klinische Blik
  • Docentenservice
    • Docentenservice
    • Docentenmiddagen
    • Docentexemplaar aanvragen
    • Extra materiaal
    • Online leeromgeving
    • Contact
    • Account aanmaken
  • Over ons
    • Boom hoger onderwijs
    • Het team
    • Vacatures
  • How to order
    • Inspection Copies
    • Order information
    • How to place an order?
    • Contact us
  • Boom op maat
    • Over Boom op maat
    • Aanvragen
    • Veel gestelde vragen
Communicatieve vaardigheden Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)
Terug
Delen
Link kopiëren
Inkijkexemplaar

Kwalitatief interviewen: kunst én kunde (tweede druk)

Jeanine Evers | Boom uitgevers Amsterdam
 
Paperback
2015 | ISBN 9789089538161 | 2e druk | 304 blz.
Levertijd 4-7 werkdagen
€ 35,95
Bestellen
E-book
2015 | ISBN 9789461277435 | 2e druk | 304 blz.
Direct via e-mail
€ 23,00
Bestellen
Docentexemplaar aanvragen
Alleen beschikbaar voor docenten en instellingen
 
Aanvragen
Plaats op wensenlijst
OmschrijvingAuteurs
Omschrijving

Het kwalitatieve interview heeft veel weg van een goed gesprek. Wat maakt iemand tot een goede gesprekspartner? Dat hij luistert met aandacht, meedenkt en meevoelt met het vertelde en je laat uitspreken. Kortom: een invoelende ruimte biedt en belangstellend is. Is zo iemand vanzelf een goede interviewer? Nee, want alhoewel hiermee de basis is gelegd voor een deel van de kunst waar de titel van dit boek naar verwijst, heeft een interviewer additionele kennis en vaardigheden nodig. Dat is de kunde die in dit boek uitgebreid besproken wordt. Een interview kun je allereerst zien als een vraaggesprek met een welbepaald informatiedoel. En pas als de vaardigheden van de goede gesprekspartner samenkomen met de kunde van de onderzoeker is er sprake van de interviewkunst waar in de titel naar wordt verwezen.

 

In deel I van Kwalitatief interviewen: kunst én kunde wordt de theorie uiteengezet, aangevuld met ervaringstips. Dit deel is voor deze tweede druk herzien, aangevuld en geactualiseerd. Daarnaast zijn er nieuwe inzichten van de auteur in verwerkt. In deel II doen een aantal auteurs op basis van eigen ervaring uit de doeken hoe zij bepaalde typen interviews verrichten, dan wel een bepaald soort respondenten benaderen en interviewen. Dit deel is ongewijzigd gebleven. Tot slot is het boek verrijkt met QR-codes naar relevante websites.

 

Doelgroep

Het boek is geschreven voor iedereen die vanwege opleiding of beroep te maken heeft met het (leren) doen van kwalitatieve interviews.

Auteurs
Jeanine Evers
Jeanine Evers studeerde culturele antropologie aan de Universiteit Leiden (1990) en bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (2001). Zij is jaren verbonden geweest aan verschillende univ... Meer

Lees meer

Gerelateerde uitgaven

Beter in Nederlands (tweede druk)

Eric Tiggeler
€ 28,95
Bestellen

Beter in spelling (derde druk)

Eric Tiggeler
€ 27,95
Bestellen

Schrijfwijzer Compact (inclusief website)

Jan Renkema, Eric Daamen
€ 25,60
Bestellen
Meer
© 2014-2019 Boom uitgevers Amsterdam
Prinsengracht 747-751
1017 JX Amsterdam
Blijf op de hoogte
Ontvang onze nieuwsbrief.
Formulier succes
Formulier foutmelding
Volg ons
Hulp nodig? Neem contact op met onze klantenservice.
(020) 52 18 922
klantenservice@boomhogeronderwijs.nl
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkDisclaimerGebruiksvoorwaarden digitale contentPrivacy policyRetourneren