Brengt kennis samen
Klantenservice
  • Veelgestelde vragen
  • How to order
  • Contact
  • Bestelinformatie
  • Bestelprocedure
  • Retourneren
  • E-books
  • Online licentie
Inloggen
Winkelwagen
Winkelwagen
Korting
-
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelwagen
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis. Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
  • Webshop
    WebshopBuilt environmentCommunicatie, marketing en mediaCommunicatieve vaardighedenEconomie en managementEnglish booksEngineeringDigitaal
    DocentprofessionaliseringGezondheidszorgHBO ICTHogere sociale studiesOnderwijs en opvoedingOnderzoek en statistiekProjectmanagement
    Acties Alle uitgaven Zojuist verschenen Verwacht
  • Boom op maat
    • Boom op maat
    • Aanvragen
    • Veelgestelde vragen
  • Domein
    • Communicatie, marketing en media
    • Docentprofessionalisering
    • Economie, management en organisatie
    • HBO ICT
    • Onderwijs en opvoeding
    • Onderzoek en statistiek
    • Techniek
    • Vaardigheden
    • Zorg en welzijn
  • Uitgelicht
    • Boom Academie
    • Bouwstenen
    • Boom Docentacademie
    • Events en tutorials
    • Online boek en online licentie
    • TrainTool
    • Wiskunde voor technici
  • Docentenservice
    • Docentexemplaar aanvragen
    • Docentenservice leveringsvoorwaarden
    • Blended learning
    • Contact met onze accountmanagers
    • Docentendagen
  • Nieuws
  • Over ons
    • Boom hoger onderwijs
    • Het team
    • Vacatures
    • Samenwerken?
    • Nieuwsbrief
Auteurs Auteurs op alfabet Sociaal ondernemen
Terug
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Mail Print Link
Link kopiëren

Sociaal ondernemen

Innovatie en ondernemerschap in het sociaal domein

Guido Walraven, Suzan van der Pas, Ido de Vries, Philip Marcel Karré |
Sociaal ondernemen
5% Studentenkorting
Als student krijg je korting bij aankoop van 2 of meer verschillende voorgeschreven Nederlandstalige hbo/wo-studieboeken. Lees meer
Paperback incl. online licentie
Maart 2020 | ISBN 9789024402366 | 1e druk | 164 blz.
Vandaag besteld, dinsdag in huis
€ 44,50
In winkelwagen
Bookshelf e-book incl. online licentie 
ISBN 9789024402380 | 1e druk
Direct via e-mail
€ 44,50
In winkelwagen
Online licentie www.sociaalondernemen1edruk.nl (2 jaar incl. online boek)
ISBN 3009010002216 | 01.01
Direct via e-mail
€ 35,95
In winkelwagen
www.sociaalondernemen1edruk.nl
 
Bezoeken
Docentexemplaar aanvragen
Voor docenten en instellingen met een zakelijk account
 
Aanvragen
Inkijkexemplaar Plaats op wensenlijst
OmschrijvingAuteurs
Omschrijving

Professionals in het sociaal domein staan regelmatig voor lastige dilemma’s. Ze komen op voor de belangen van hun cliënten, maar moeten tegelijkertijd efficiënt en kostenbewust werken en kunnen omgaan met de (lokale) overheid als opdrachtgever. Dit vraagt om een meer ondernemende rol van de sociaal professional. Sociaal ondernemen biedt handvatten om deze ondernemende kwaliteiten te ontwikkelen en vorm te geven en nodigt uit tot reflectie hierover.


Sociaal ondernemen beschrijft de competenties die de sociaal professionals nodig hebben en het krachtenveld waarbinnen zij hun doelen willen bereiken. Aan bod komen motieven voor sociaal ondernemend handelen, de ethische consequenties daarvan en businessplannen die een onderneming kunnen onderbouwen. Hoe een ondernemende houding bijdraagt aan toegang tot recht, het zichtbaar maken van impact op lokaal niveau en het sociaal ondernemen door burgers wordt eveneens behandeld. Ook is er aandacht voor de vraag naar welke samenleving je wilt streven en welke richting wordt gekozen bij sociale verandering en innovatie.


Elk hoofdstuk begint met een aansprekende casus met vragen waarmee het onderwerp van het hoofdstuk wordt geïntroduceerd en verbonden met de dagelijkse praktijk en bevat tevens een begrippenlijst en een samenvatting.

 

Bij dit boek hoort ook een website, www.sociaalondernemen1edruk.nl, met video’s, achtergrondartikelen, links, een begrippentrainer en een oefentoets bij elk van de hoofdstukken.

Sociaal ondernemen is bestemd voor studenten Social work, Toegepaste psychologie en Pedagogiek. Ook startende sociaal ondernemers hebben baat bij dit boek.

Auteurs
Guido Walraven
Guido Walraven is sinds 2005 lector Dynamiek van de Stad bij Hogeschool Inholland. Een van de thema’s waar het lectoraat zich sinds 2008 mee bezighoudt is sociaal ondernemerschap en sociale innovat... Meer

Lees meer
Suzan van der Pas
Suzan van der Pas is sinds 2014 lector ‘Sociale Innovatie en Ondernemerschap’ bij Hogeschool Leiden en programmaleider van de Werkplaats Sociaal Domein Den Haag & Leiden.

Lees meer
Ido de Vries
Ido de Vries is lid van de kenniskring van het lectoraat Sociale innovatie en ondernemerschap en medeverantwoordelijk voor de afstudeerrichting sociaal ondernemen van de opleiding toegepaste psycho... Meer

Lees meer
Philip Marcel Karré
Philip Marcel Karré was tot eind 2019 associate lector Dynamiek van de Stad bij hogeschool Inholland waar hij zich richtte op het thema sociaal ondernemerschap en sociale innovatie. Hij is universi... Meer

Lees meer

NIEUW | Raadpleeg gemakkelijk online het boek

NIEUW | Raadpleeg gemakkelijk online het boek
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.

Webinar terugkijken

Webinar terugkijken
Kijk gratis het webinar terug waarin de kenmerken en uitdagingen van sociaal ondernemend handelen in deze tijd centraal staan zoals social distancing, thuisisolatie en hulpverlening op afstand.
Webinar
© 2023 Boom Uitgevers Amsterdam

Klantenservice

Veelgestelde vragen
How to order
Contact
Bestelinformatie
Bestelprocedure
Retourneren
E-books
Online licentie

Over ons

Boom hoger onderwijs
Het team
Vacatures
Samenwerken?
Nieuwsbrief

Volg ons op social media

Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis.
Gratis verzending in NL vanaf € 20,-.
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkCookieverklaringDigitale contentDisclaimerPrivacy policy