Over de sprekers
Jim Stolze is schrijver en ondernemer. Sinds 2016 richt hij zich uitsluitend op kunstmatige intelligentie en werkt hij op Amsterdam Science Park samen met studenten en promovendi aan slimme systemen die kunnen worden ingezet in het bedrijfsleven en NGO’s.
In 2009 startte hij TEDX-Amsterdam, een van de eerste tien TEDX-initiatieven in de wereld. Daarnaast is hij auteur van Algoritmisering, wen er maar aan!
Betteke van Ruler is em. hoogleraar corporate communicatie en communicatiemanagement aan de Universiteit van Amsterdam. Sinds haar emeritaat is zij vooral gericht op het slaan van een brug tussen theorie en praktijk. Zij schrijft nu regelmatig boeken voor communicatieprofessionals en communicatiestudenten. Haar meest recente boeken zijn Strategisch Communicatie Frame en Communicatie in Positie in 3 stappen.
Rik Riezebos is algemeen directeur van EURIB en managing consultant van Brand Capital. Hij studeerde economische psychologie aan de Universiteit van Tilburg. Hij volgde daarna het ‘Phd. program in general management’ aan de RSM/Erasmus Universiteit, waarna hij aan deze universiteit was aangesteld als universitair hoofddocent Marketingcommunicatie en Merkenbeleid. Rik Riezebos is auteur van ‘Merkenmanagement’ (2002), waarvan een Engelse en Chinese editie is verschenen en hij is co-auteur van Positioneren (2018).
Katrina Heijne (1985) is docent Creative Facilitation aan de TUDelft en oprichter van het bureau Serious Creativity. Katrina combineert de praktijk met academische werkzaamheden bij Faculteit Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Daar is ze docent van mastervak Creative Facilitation en tevens projectleider in een Europees innovatieproject over co-creatie in grootschalige ruimtelijke ordeningsprojecten. Daarnaast is ze een van de auteurs van het binnenkort door Boom uit te geven boek Road Map for Creative Problem Solving Techniques.
Kees van Wijk is als honours docent verbonden aan de opleiding Communicatie van hogeschool Inholland. Hij publiceerde meerdere studies over media en cultuur in heden en verleden. Zijn laatste publicatie is de nieuwe editie van het handboek De Media-Explosie. Trends en issues in media en communicatie (Boom 2018). Deze vijfde herziene druk kwam tot stand in samenwerking met David Huijzer, Peter ’t Lam en Henri Spijkerboer.
Dr. Piet Bakker is Lector Massamedia en Digitalisering bij de Faculteit Journalistiek en Communicatie aan de Hogeschool Utrecht. Als journalist werkte hij voor kranten en tijdschriften, voor radio en tv. Hij schreef boeken, artikelen en boekhoofdstukken over journalistiek, nieuwe media, (gratis) kranten, media-innovatie, muziekindustrie, mediabeleid en mediageschiedenis. Tegenwoordig is hij werkzaam als zelfstandig publicist en onderzoeker. Samen met Otto Scholten is hij verantwoordelijk voor de Communicatiekaart van Nederland die dit jaar z’n 10e druk gaat beleven.
Prof. dr. Jos van den Broek (1951) doceerde wetenschapscommunicatie in Leiden en is sinds half 2016 met emeritaat. Studie biochemie en promotie farmacologie in Leiden. Knight Science Journalism Fellowship (1989-1990) aan het Massachusetts Institute of Technology in Cambridge, MA. Twintig jaar ervaring als wetenschapsjournalist, wetenschapsillustrator en bladenmaker. Oud-hoofdredacteur van Natuur & Techniek wetenschapsmagazine en Bionieuws. Passie voor onderwijs aan kansarme kinderen en boeken schrijven. Eerste auteur van Beeldtaal en gebruikers, waarvan medio 2019 de 3de – geheel herziene – editie verschijnt.