Brengt kennis samen
Klantenservice
  • Contact
  • Bestelinformatie
  • Bestelprocedure
  • E-books
Inloggen
Winkelmand
Winkelmand
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelmand
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Op werkdagen voor 21.00 uur besteld, morgen in huis. Gratis verzending vanaf € 20,-.
  • Domeinen
    DomeinenBuilt environmentCommunicatie, marketing en mediaCommunicatieve vaardighedenEconomie en managementEnglish booksEngineeringGezondheidszorg
    HBO ICTHogere sociale studiesOnderwijs en opvoedingOnderzoek en statistiekDocentprofessionaliseringProjectmanagement
    Acties Alle uitgaven Zojuist verschenen Verwacht
  • Nieuws
  • Uitgelicht
    • Webinars
    • Wiskunde voor technici
  • Docentenservice
    • Docentenservice
    • Docentenmiddagen
    • Docentexemplaar aanvragen
    • Extra materiaal
    • Online leeromgeving
    • Contact
    • Account aanmaken
  • Boom op maat
    • Over Boom op maat
    • Aanvragen
    • Veel gestelde vragen
  • Over ons
    • Boom hoger onderwijs
    • Het team
    • Vacatures
    • How to order
    • Samenwerken?
Communicatie, marketing en media Journalistiek Handboek datajournalistiek
Terug
Delen
Link kopiëren
Inkijkexemplaar

Handboek datajournalistiek

Henk van Ess, Hillie van der Kaa | Boom uitgevers Amsterdam
 
Paperback
2012 | ISBN 9789059318854 | 1
€ 36,95
Levertijd 4-7 werkdagen
Bestellen
Bookshelf e-book
2012 | ISBN 9789460946202
€ 36,95
Direct via e-mail
Bestellen
Website met extra materiaal
 
Bezoeken
Docentexemplaar aanvragen
Alleen beschikbaar voor docenten en instellingen
 
Aanvragen
Plaats op wensenlijst
OmschrijvingAuteurs
Omschrijving

Diep verborgen, in stapels documenten vol cijfers gloort een prachtige primeur. Dit boek neemt je mee in de wereld van de datajournalistiek. Hoe vind je ‘ruwe data’, de bouwstenen voor gedegen onderzoeksjournalistiek? Hoe vind je in de hooiberg vervolgens een speld? Hoe maak je er een mooi verhaal van?

 

(Inter)nationale datajournalisten verleenden hun medewerking aan Handboek datajournalistiek, onder wie de Nederlandse datapionier Dick van Eijk en Pulitzer Prize-winnaars Sarah Cohen en Andrew Lehren. De experts verklappen hun geheimen en laten je leren van hun fouten.


Je oefent met echte bestanden van de New York Times. Je krijgt stap voor stap uitgelegd hoe je rokende pistolen ontdekt in ogenschijnlijk eindeloze cijferreeksen. Vind, verwerk en vertel. Lees, raak geïnspireerd. Probeer, maak fouten en probeer opnieuw. Dit boek helpt je op weg.

Dit boek kwam mede tot stand dankzij het Stimuleringsfonds voor de Pers (www.svdp.nl) en de Vereniging van Onderzoeksjournalisten (www.vvoj.nl).

 

Doelgroep

Het boek is bedoeld voor hbo- en wo-docenten en -studenten journalistiek, media en communicatie. Daarnaast voor professionals op deze terreinen, zoals onderzoeks- en datajournalisten, data-analisten en communicatieprofessionals.

Auteurs
Henk van Ess
Henk van Ess (1962) is onderzoeksjournalist, internetdocent aan Europese universiteiten en voorzitter van de Vereniging Van Onderzoeksjournalisten (VVOJ). Hij schreef eerder De Google Code.

Lees meer
Hillie van der Kaa
Hille van der Kaa (1979) ontwikkelt datajournalistieke tools en is docent bij de masteropleiding Data Journalism van de Universiteit van Tilburg en bij de Fontys Hogeschool Journalistiek. Beide aut... Meer

Lees meer

Gerelateerde uitgaven

Communicatiekaart van Nederland (tiende druk)

Piet Bakker, Otto Scholten
€ 42,50
Bestellen

De media-explosie (vijfde druk)

Kees van Wijk, David Huijzer, Peter 't Lam, Henri Spijkerboer
€ 49,50
Bestellen

De kracht van het piramideprincipe

Eline Janssen, Marita van Rijssen
€ 27,50
Bestellen
Meer
© 2014-2019 Boom uitgevers Amsterdam
Prinsengracht 747-751
1017 JX Amsterdam
Blijf op de hoogte
Ontvang onze nieuwsbrief.
Formulier succes
Formulier foutmelding
Volg ons
Hulp nodig? Neem contact op met onze klantenservice.
(020) 52 18 922
klantenservice@boomhogeronderwijs.nl
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkDisclaimerGebruiksvoorwaarden digitale contentPrivacy policyRetourneren