Brengt kennis samen
Klantenservice
  • Contact
  • Bestelinformatie
  • Bestelprocedure
  • E-books
Inloggen
Winkelmand
Winkelmand
Verzendkosten
Gratis
Totaalprijs
€ 0,00
Naar winkelmand
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • Domeinen
    DomeinenBuilt environmentMarketing, communicatie en mediaCommunicatieve vaardighedenEconomie en managementEnglish booksEngineeringGezondheidszorg
    HBO ICTHogere sociale studiesOnderwijs en opvoedingOnderzoek en statistiekDocentprofessionaliseringProjectmanagement
    Acties Alle uitgaven Zojuist verschenen Verwacht
  • Actueel
    • Nieuws
    • Agenda
  • Uitgelicht
    • Overzicht Uitgelicht
    • Webinars
    • Wiskunde voor technici
    • ProActive Nursing
    • Handboek Online Marketing 6
    • Klinische Blik
  • Docentenservice
    • Docentenservice
    • Docentenmiddagen
    • Docentexemplaar aanvragen
    • Extra materiaal
    • Online leeromgeving
    • Contact
    • Account aanmaken
  • Over ons
    • Boom hoger onderwijs
    • Het team
    • Vacatures
  • How to order
    • Inspection Copies
    • Order information
    • How to place an order?
    • Contact us
  • Boom op maat
    • Over Boom op maat
    • Aanvragen
    • Veel gestelde vragen
Alle uitgaven 50 veranderprincipes
Terug
Delen
Link kopiëren
Nieuw
Inkijkexemplaar

50 veranderprincipes

New-school interventies die wél werken

Theo Janssen, Peter Brouwer | Boom uitgevers Amsterdam
 
Nieuw
Paperback & gratis e-book
2019 | ISBN 9789024427192 | 1e druk | 224 blz.
Levertijd 1-2 werkdagen
€ 24,99
Bestellen
E-book
2019 | ISBN 9789058754783
Direct via e-mail
€ 16,99
Bestellen
Docentexemplaar aanvragen
Alleen beschikbaar voor docenten en instellingen
 
Aanvragen
Plaats op wensenlijst
OmschrijvingAuteurs
Omschrijving

Iedereen herkent de frustraties en het cynisme bij weer een nieuw verandertraject, waarbij bestaande verandermethodes niet het gewenste duurzame effect realiseren. En dat terwijl organisaties in de huidige tijd van snelle ontwikkelingen constant moeten veranderen en doorontwikkelen, anders redden ze het niet.

 

Praktische handvatten om je complete organisatie écht te kunnen veranderen

Organisaties zijn een samenspel van systeem (structuur, afspraken en regels) en gedrag (acteren en communiceren van mensen), gezamenlijk gericht op de bedoeling van de organisatie. Traditionele verandermethodes falen omdat ze te weinig rekening houden met de gedragskant van verandering. En als ze al ingrijpen op gedrag, dan doen ze dat via een omweg. Dat kan beter, en wel door rechtstreeks op gedrag in te grijpen met interventies die gebaseerd zijn op psychologische gedragsprincipes.

 

Dit boek beschrijft de laatste inzichten in de werking van ons brein en ons gedrag en

past die toe in interventies die wél werken.

 


 

Aanbevelingen

‘Janssen en Brouwer bieden met 50 veranderprincipes een mooi overzicht op vele bestaande inzichten rondom veranderen. In korte kernachtige portretjes, voorzien van veel praktische voorbeelden, komen tal van modellen en (psychologische) mechanismen langs. Daarmee is het boek een prettig geschreven snoepwinkel, met aan ons als lezer de vraag welk snoep we uitkiezen en of we bereid zijn er ook echt even op te sabbelen.’ – Wouter Hart, auteur Verdraaide organisaties en Anders vasthouden

Auteurs
Theo Janssen
Theo Janssen is oprichter van organisatieadviesbureau Delta Change Consultants, dat als doel heeft organisaties efficiënter en effectiever te maken. Hij publiceerde eerder Werken aan samenwerking e... Meer

Lees meer
Peter Brouwer
Peter Brouwer werkt bij Delta Change Consultants en adviseert organisaties, waarbij hij de stormachtige opkomst van Agile combineert met de nieuwste inzichten in hoe ons brein echt functioneert.  ... Meer

Lees meer
© 2014-2019 Boom uitgevers Amsterdam
Prinsengracht 747-751
1017 JX Amsterdam
Blijf op de hoogte
Ontvang onze nieuwsbrief.
Formulier succes
Formulier foutmelding
Volg ons
Hulp nodig? Neem contact op met onze klantenservice.
(020) 52 18 922
klantenservice@boomhogeronderwijs.nl
Algemene voorwaardenAlgemene voorwaarden zakelijkDisclaimerGebruiksvoorwaarden digitale contentPrivacy policyRetourneren