NIEUW | Blended learning in de praktijk
Bij blended learning streef je naar een optimale leerervaring, zowel on- als offline. Daarbij is samenhang tussen leeruitkomsten, activiteiten en toetsing cruciaal. Er is hiervoor echter geen one-size-fits-all benadering, de aanpak verschilt per docent en hangt af van de doelgroep en context. In potentie kan blended learning de onderwijspraktijk veranderen, resulterend in activerend, authentiek, flexibel en studentgericht onderwijs.
Blended learning in de praktijk helpt je bij het vinden van de juiste blend voor jouw dagelijkse onderwijspraktijk. Je vindt antwoorden op vragen als: Hoe richt je een rijke leeromgeving in? Wat zijn strategieën om studenten te motiveren – ook op afstand? Hoe zorg je ervoor dat studenten ook echt aan de slag gaan? En hoe zet je toetsing in als leerstrategie?
Barend Last begon als leerkracht in het basisonderwijs, waar zijn passie voor onderwijsinnovatie ontstond. Later werkte hij onder meer als docent, manager en onderwijsmaker in verschillende lagen van het onderwijs. De afgelopen jaren was hij als onderwijskundig adviseur verbonden aan de Universiteit van Maastricht, waar hij zich bezighield met de implementatie van blended learning. Barend is verzorgt keynotes, trainingen en workshops en schreef verschillende (kinder)boeken. Verder is hij oprichter en eigenaar van zijn eigen training- en adviesbureau. Zie ook www.barendlast.nl