Nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2019
_w630.jpg)
Nominaties
Boeken die in aanmerking komen zijn ontstaan vanuit het Nederlandse taalgebied en gepubliceerd in de periode van oktober 2018 tot en met september 2019. Bij het opstellen van de lijst is vooral gelet op de mate waarin de auteurs blijk geven van een vernieuwende kijk op marketing en ook in staat zijn om hun visie over te brengen. Daarnaast is het belangrijk dat de inzichten impact hebben en dat lezers uitgedaagd worden om de kennis toe te passen in hun eigen praktijk. De genomineerde boeken slagen daarin bovengemiddeld. Uit een longlist van meer dan 40 marketingboeken is een shortlist samengesteld van 11 boeken. Dit zijn de nominaties in alfabetische titelvolgorde:-
De onsterfelijke onderneming – Fons Van Dyck (LannooCampus)
-
De Onweerstaanbaarheidstheorie – Jan Heuvel (Boom uitgevers Amsterdam)
-
Digital Marketing Fundamentals, From Strategy to ROI – Marjolein Visser, Berend Sikkenga, Mike Berry (Noordhoff)
-
Excelleren in service – Jean-Pierre Thomassen, Eric de Haan (Management Impact / Boom uitgevers Amsterdam)
-
Extreem klantgericht = Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties – Danielle de Jonge (Van Duuren Management)
-
Het einde van concurrentie? Zakendoen in de platformeconomie – Cor Molenaar (Boom uitgevers Amsterdam)
-
De digitale hysterie voorbij. Ontwikkel en implementeer een winnende strategie als retailer of merkfabrikant – Gino van Ossel (Van Duuren Management)
-
The Positive Sum Game – Herman Toch & Ann Maes (Boom uitgevers Amsterdam)
-
Waardevolle Eenvoud – Bart Schouten (Van Duuren Management)
-
Who is accountable? Sales, marketing en communicatie op één lijn – Franck Kuppers, Werner van Beusekom (Management Impact / Boom uitgevers Amsterdam)
-
Worlds of Wonder | Experience Design for Curious People – Erik Bär, Stan Boshouwers (BIS Publishers)
Finale 26 november: auteurs presenteren hun ideeën Op dinsdag 26 november 2019 presenteren de genomineerde auteurs hun ideeën tijdens de PIM sessie in RAI Amsterdam. Aan het eind van de avond maakt de jury de winnaar bekend van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2019.
Bent u docent en overweegt u het boek voor het onderwijs in te zetten? Voor een beoordelingsexemplaar neem contact op met accountmanager Elsbeth Bouman e.bouman@boom.nl.
Bron: PIM