Longlist Managementboek van het jaar 2019

De genomineerde boeken zijn:
De essentie van High Performance > Stel je High Performance voor als het casco van een auto en agile als het motorblok en je organisatie draait als de beste!
Algoritmisering, wen er maar aan! > Jim Stolze beschrijft op verhelderende wijze hoe algoritmen werken, welke impact ze hebben en welke kansen of bedreigingen ze met zich meebrengen.
Doet marketing ertoe? > Is marketing misleiding en geldverspilling? Dit beeld kan ontstaan als marketing verkeerd wordt ingezet. Zonde, want marketing heeft de potentie zeer waardevol te zijn. Ruud Frambach laat zien hoe.
Kloteklanten 3.0 > Vijf professionals, vijf topmanagers en alle vijf winnaar van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Egbert Jan van Bel interviewde deze ware klantgerichte managers, zodat u kunt leren van hun ervaringen, de strategie die ze hebben gehanteerd, de hobbels die moesten worden genomen, het gewonnen plezier en de geboekte winst.
Design Thinking > Dit boek geeft inzicht in de kern van design thinking en biedt een werkwijze die iedereen kan toepassen. Voor organisaties met een overdreven controlezucht die elke frisse gedachte in de kiem smoren, is design thinking het ultieme tegengif.
Issuedenken > Goed uitgevoerd issuebeleid helpt organisaties om de juiste strategische keuzes te maken. Issuedenken laat zien hoe je via issues maatschappelijke impact kunt hebben en maken.
De 10 principes van agile-lean teamcoaching > Nieuwe vormen van organiseren vragen om nieuwe vormen van begeleiding. Begeleiding die teams helpt groeien als team én in de prestaties die ze neerzetten. Daarbij past een nieuw vak: agile-lean teamcoaching.