29 mei 2018
De kracht van platformstrategie: Nieuwe verdienmodellen
Nieuwe business concepten gaan uit van tussenpersonen die aanbod en vraag bij elkaar brengen. Ontmoetingsplaatsen voor selectie, “matching” en communicatie. Voorbeelden zijn AirBnB, Uber, maar ook Aamazon.com en Aliexpress, thuisbezorgd.nl en Bol.com. De nieuwe toetreders hebben andere verdienmodellen. Niet langer winsten op transacties maar bijvoorbeeld op advertenties, ranking of andere diensten. De concurrentie voor bestaande business modellen wordt steeds lastiger. Kan dit nog wel in de toekomst?
Onderwerpen die aan de orde komen:
- De kracht van nieuwe business concepten
- Nieuwe verdienmodellen en concurrentiemodellen
- Andere klantrelaties
- Het einde van de supplychain?
Wat levert deze bijeenkomst mij op?
Cor Molenaar geeft aan wat de kansen en de bedreigingen zijn van de huidige ontwikkelingen en toekomstige ontwikkelingen als Internet of Thing, blockchain, conversations.
Meer informatie
Datum: Dinsdag 29 mei 2018
Tijdstip: 15.00 - 19.00 uur
Locatie: Miele Experience Center, De Limiet 2, 4131 NR Vianen
Meer informatie over deze bijeenkomst vind je op de website van Nive.
Van de spreker
De kracht van platformstrategie
€ 39,95