Zojuist verschenen: Transmedia storytelling

Maar wat is dan transmedia storytelling? In het woord transmediaal schuilt iets van ‘transformatie’. De meest eenvoudige uitleg hiervan is dat je met transmedia storytelling feitelijk je verhaal ‘transformeert’ naar een zorgvuldig geselecteerd mediakanaal. Ofwel, hoe zorg je ervoor dat de vorm waarin je een verhaal giet optimaal is afgestemd op het medium waarop je het verhaal gaat vertellen. Daarbij komt dan nog de betrokkenheid van je publiek kijken (in het boek noemen we dit participatie). Transmedia storytelling kun je gebruiken om uiteenlopende communicatieconcepten krachtiger over te laten komen bij een publiek.
Een verhaal transmediaal overbrengen
Dit boek neemt je mee in het strategisch doordenken van het proces om een verhaal transmediaal te vertellen. In het eerste hoofdstuk kijken we naar de basis van een verhaal vanuit de identiteit van je organisatie en de drijfveren van je publiek. Het tweede hoofdstuk richt zich op het mediumspecifiek selecteren van geschikte mediakanalen. De randvoorwaarden om een goed verhaal op te bouwen worden besproken in het derde hoofdstuk. De uiteindelijke implementatie van een transmedia storytelling communicatieproject komt aan bod in het vierde hoofdstuk.
Lees meer over Transmedia storytelling >>